Wednesday, November 18, 2009

寫信給你

" 寫部落格就好像在寫一封信給一個不認識的人,
我們可以是朋友, 是家人, 更可以是從不曾見面的陌生人。 "

以上這句話是以前曾在部落格里寫的

不知不覺的
寫部落格也寫了三年多了
從當初的純愛寫,
到后來愛發表作品
直到現在的雜文,
我一直都在寫.

其實也不知道誰看過自己的部落格,
不知道其他人看了部落格之后的想法,
更不知道看我部落格的人
是否能夠感受得到我當下的那種心情、
感動、悲傷、憤怒 ?

最近一直在看朋友、陌生人的部落格
突然想清楚了一點 :
原來發現自己與別人很相像, 只不過是因為自己太平凡
不懂都多少人會贊同這個說法,
但我是贊同的.
就好像你在街上大喊某個名字就會有好幾個人給你回應.

告訴你一件事
還有不到一個星期的時間我就要上導播了
可是卻沒有那種信心
發現自己越來越膽小
對自己越來越不夠信心
是自己太懦弱了 ?
還是環境 ?
我知道自己是一個非常有要求的人,
如果知道自己可以做得好,
就希望更好
如果做得可以更好
就希望可以達到超出自我
是我對自己太刻薄了嗎 ?
這是對的嗎 ?
可是如果不盡力把事情做到最好,
那為什么還要去做呢 ?
這幾天其實都有點 down
還好嬉皮笑臉的樣子掩飾了內心的自己
越來越懂得騙自己了
我知道這不是一件好事
不想越陷越深,
卻無法自拔...
就好像我的悲觀, 越陷就越深...
突然間很想要一個深深的擁抱
抱抱好嗎 ?

1 comment:

ckyue said...

*hugs* dude keep it up...like me...i stayed at comfortable working environment for 3 years....but one day i have to make decision to go to another place with totaly not familiar v me... frm premire to FCP...digital beta...in the begining they gave me a lot presure too...got client look dwn a newbie like me.....they have to get the digital beta as soon as posible....but newbie like need more time to gao dim...i scared they wait...i scacred i done sthg wrong in the process....but after 1 month....igt use to it n now its ok....so....u will have ur 1st time....dun jz panis dun jz scared....scared cant help..so...gambateh dude ;)

wen u done u hope to be better...wen u better u aim the best....but ur 1st 2nd 3rd time are all experience which makes u the best.... jom! this sunday the mines book fair.... kids drama competetion....enjoy it...kids is having competition...but in the mean time they enjoy it...it wun have the same 2nd time happen again...y not we enjoy it instead of scared it right? jump over the obstacles! =)

*eng not good but lazy to type chines :p